هموطنان گرامی، به جهت اخذ اقامت گرجستان، نیازمند مدارکی هستید که در اینجا به توضیح در مورد آنها می پردازیم، توجه داشته باشید که به هنگام سفر به گرجستان با هدف انجام امور حقوقی مدارک شخصی خود نظیر کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت (گذرنامه) خود را حتماً به همراه داشته باشید .

توجه داشته باشید که پروسه اخذ اقامت گرجستان، پروسه ای پیچیده می باشد که دیسکاور با بکارگیری وکلای مجرب و با داشتن پرونده حقوقی موفق در این زمینه تجربه کافی را داشته و مدارک کامل مراجعه کنندگان گرامی از مهمترین قسمت های این پروسه می باشد و هرگونه نقص در مدارک می تواند پروسه اخذ اقامت شما را دچار مشکل نماید.

در زمینه درخواست اقامت گرجستان، اساسی ترین مدرک، گذرنامه شما می باشد اما درخواستهای گوناگون اخذ اقامت مدارک متفاوتی را نیاز دارد که در اینجا به آنها اشاره می نمائیم :

 

  • مدارک اخذ اقامت توسط ثبت شرکت : در صورتی که نیازمند اخذ اقامت گرجستان توسط ثبت شرکت در گرجستان هستید، پیش از آن می بایست یک شرکت رسمی را در گرجستان ثبت نمائید، که به شما توصیه می کنیم پیش از خواندن ادامه مقاله، اینجا را بخوانید . اما پس از ثبت شرکت بصورت موفقیت آمیز، مدارک رسمی شرکت به دو زبان گرجی و انگلیسی، مهر شرکت و کلیه مدارک مربوط به تراکنش های مالی شرکت، قراردادهای رسمی شرکت و مدارک مربوط به مالیات ها را می بایست به منظور اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت ارائه نمائید. همچنین بخاطر داشته باشید که در صورتی که بخواهید از طریق ثبت شرکت اقامت اخذ نمائید، این پروسه همچنین نیازمند ارائه حداقل ۳۸۰۰ لاری (حدوداً ۱۵۰۰ دلار آمریکا) statement مالی (به معنای توان مالی) می باشید که بیانگر پشتیبانی مالی شما می باشد و به منظور اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت به این statement نیاز دارید .
  • مدارک اخذ اقامت توسط ازدواج با شهروند گرجی: در صورتی که با یک شهروند گرجی بصورت رسمی ازدواج کنید (مذکر یا مونث)، می توانید با ارائه رسمی مدارک ازدواج خود دال بر یک ازدواج رسمی در گرجستان، درخواست اقامت دهید. در گرجستان به صورت عرف، می بایست پس از گذشت ۵ سال از ازدواج درخواست اقامت داده شود، این در حالیست که بصورت قانونی، مشکلی وجود ندارد و با ثبت ازدواج بصورت قانونی، می توانید در اسرع وقت مدارک مربوط به ازدواج را به انضمام گذرنامه ی خود جهت درخواست اقامت به اداره مهاجرت گرجستان تسلیم نمائید .
  • مدارک اخذ اقامت توسط پذیرش تحصیلی : به منظور اخذ اقامت گرجستان توسط پذیرش تحصیلی، در ابتدا می بایست از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز تحصیلی در گرجستان پذیرش اخذ نمائید و پس از اتمام اخذ پذیرش تحصیلی، نامه ای را از دانشگاهی که از آن پذیرش اخذ نموده اید گرفته و جهت درخواست اقامت به اداره مهاجرت تسیلم نمائید، بدیهیست زمانی که اداره مهاجرت گرجستان نامه دانشگاه مبنی بر اخذ پذیرش موفقیت آمیز شما را از دانشگاه دریافت نماید، جهت انجام امور اقامت شما، کلیه مدارک لازم را برای شما فراهم می آورد .
  • مدارک اخذ اقامت توسط پذیرش کارمندی در گرجستان: اگر شما بتوانید از یک شرکت مستقر در گرجستان پذیرش کارمندی بگیرید، با مدارک مستند خود دال بر کارمند بودن در یک شرکت گرجی و یا یک شرکت با ملیت دیگر اما مستقر در گرجستان می توانید اقامت را اخذ نمائید، بصورتی که ابتدا زیرمجموعه ی یک شرکت فعال می شوید، لازم است بدانید که بسیاری از شرکت هائی که ثبت شده هستند لزوماً معتبر نیستند . شرکتی که در آن عضو هستید می بایست مالیات شما را (مالیات بر حقوق) ماهیانه شما را به اداره مالیات گرجستان بدهند. مدارک مربوط به عضویت شرکت را به همراه یکی از اعضای هیئت مدیره بصورت مستند تهیه کرده و به شرکت سام جورجیا تحویل می دهید و این شرکت اقامت شما را از طریق کارمندی اخذ می نماید. همچنین شرکت سام جورجیا بصورت کارمندی می تواند اقامت را برای شما اخذ نماید .
  • مدارک اخذ اقامت با خرید خانه در گرجستان : در صورتی که شما یک خانه با حداقل قیمت کارشناسی ۴۰ هزار دلار آمریکا بخرید و مالکیت ۱۰۰ در صد آن را داشته باشید با فراهم آوردن مدارک مربوط به ملک نظیر سند ملک مورد نظر و ارائه گذرنامه خود شرکت سام جورجیا اقامت گرجستان را برای شما فراهم می آورد.
  • مدارک اخذ اقامت از طریق گرجی های ایران : اگر و تنها اگر شما یک گرجی ایرانی باشید با تائید صلاحیت خود در این زمینه در گرجستان و توسط دولت گرجستان، مدارکی در این زمینه به شما ارائه می شود که توسط این مدارک می توانید اقامت گرجستان را اخذ نمائید . توجه داشته باشید که ارائه این مدارک الزامی می باشد و در صورت ناقص بودن مدارک شما، پروسه اخذ اقامت شما دچار مشکل شده و ممکن است جواب منفی برای شما بیاید .

نکته مهم این است که در صورتی که در پروسه اخذ اقامت خود نیاز به مدارک دیگری ، مضاف بر مدارک ذکر شده داشته باشید،دیسکاور حتمن در این زمینه مراتب را به شما اطلاع خواهند داد.

عزیزان گرامی، در صورتی که در خصوص موارد ذکر شده سوالی دارید و یا فکر میکنید کمبودی در اطلاعات ارائه شده وجود دارد و یا نیازمند مشاوره هستید، پیشنهاد می کنیم از طریق ارسال کامنت و یا برقراری ارتباط با بخش روابط عمومی دیسکاور، با ما در تماس باشید .

 

به نقل از سام جورجیا