قوانین ازدواج در گرجستان

قوانین ازدواج در گرجستان

قوانین ازدواج در گرجستان

قوانین مهم در مورد اخذ اقامت گرجستان از طریق ازدواج:

  • هر تبعه خارجی یک ماه پس از ازدواج با یک شهروند گرجی می تواند با در دست داشتن مدارکی چون پاسپورت، سند ازدواج، عکس و تقاضای رسمی برای اخذ پاسپورت گرجستان و اقامت دائم گرجستان اقدام کند.
  • طبق قانون هر فرد حداکثر تا یکسال پس از اقامت دائم در گرجستان و درصورت تسلط کامل به زبان و جغرافیا و تاریخ گرجستان برای مصاحبه حضوری می تواند برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.
  • معمولا اقامت دائم گرجستان از طریق ازدواج به خانم‌هایی که با شهروند مرد گرجی ازدواج می‌کنند سریعتر و طبق قانون تعلق می‌گیرد ولی در مورد آقایان نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد دلیل آن هم این است که تجربه پلیسگرجستان حکایت از صوری بودن اکثر ازدواج‌های آقایان در گرجستان دارد به همین دلیل این پروسه برای آقایان ممکن است یکسال و یا حتی بیشتر زمان ببرد.

دیسکاور به شما توصیه می کند قبل از اقدام به این کار به طور کامل با فرهنگ گرجستان آشنایی پیدا کنید و تفاوت های فرهنگی دو کشور در مورد زبان، دین، پوشش و حتی غذا را بدانید.

از طرفی ازدواج های صوری در گرجستان که اغلب توسط افراد سودجو و با گرفتن مبالغ هنگفت از فرد متقاضی اقامت صورت می گیرد به سرعت توسط پلیس گرجستان شناسایی می شود و درخواست فرد متقاضی رد خواهد شد.