با توجه به تماس های بسیار شما عزیزان مبنی بر چگونگی  اخذ پاسپورت گرجستان و درخواست مشاوره و راهنمایی، برآن شدیم مطلبی را در مورد  شزایط لازم جهت اخذ پاسپورت گرجستان برای شما عزیزان منتشر کنیم. 

جهت اخذ پاسپورت گرجستان شرایط ذیل را باید داشته باشید : 

  1.  حداقل به مدت شش سال متوالی تمدید کارت اقامت گرجستان را انجام داده باشد. 
  2.  تسلط به زبان گرجی و آشنایی کامل با تاریخ و جغرافیای گرجستان 
  3.  در طول مدت حضورش در کشور گرجستان جرمی مرتکب نشود و همچنین بررسی عدم سوء پیشینه فرد متقاضی در کشور مبدا توسط پلیس گرجستان 
  4.  دو نفر از شهروندان گرجی به عنوان ضامن بایستی صحت اخلاق و رفتار فرد متقاضی دریافت پاسپورت گرجستان را تایید کنند. لازم به ذکر است که شغل و اعتبار افراد ضامن در دریافت پاسپورت گرجستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 پاسپورت گرجستان

چه کسانی شرایط اخذ پاسپورت گرجستان را دارا هستند :

  1. ازدواج با شهروند گرجی :  در این حالت بیشتر به خانم هایی که تبعه خارجی محسوب می شوند و با یک مرد گرجی ازدواج می کنند پس از گذشت یکسال از ازدواج آنها و تحقیقات لازم توسط پلیس و اداره مهاجرت گرجستان، شهروندی اعطا می شود. متاسفانه به دلیل تبانی در ازدواج در چند سال گذشته در این کشور به دلیل اخذ شهروندی گرجستان، معمولا به آقایانی که همسر گرجی اختیار می کنند به سختی و با تحقیقات کامل ممکن است پاسپورت گرجستان بدهند و این پروسه حتی ممکن است سه تا چهار سال هم طول بکشد.  (اقامت گرجستان از طریق ازدواج)
  2.  ورزشکاران بین المللی : ورزشکارانی که در سطح المپیک یا مسابقات جهانی مدال کسب کرده اند و بر روی یکی از سکوهای اول تا سوم قرار گرفته اند، پس از انجام امتحان در فدراسیون مربوط به آن ورزش، با احراز شرایط و تایید، قادر به گرفتن پاسپورت گرجستان هستند. این دسته از افراد نیازی به داشتن شروط بالا نیستند و پروسه اعطای شهروندی گرجستان در این دسته از افراد خیلی سریع و راحت انجام می گیرد و حتی پروسه آن ممکن است کمتر از سه ماه طول بکشد. ۳ – در صورتی که فردی در کشور گرجستان به مدت شش سال متوالی کارت اقامت گرجستان را تمدید کند در سال ششم می تواند با داشتن شروط بالا اقدام به درخواست جهت اخذ پاسپورت گرجستان کند. بدیهی است که افرادی که تجارت های بزرگ در گرجستان راه اندازی کرده اند و مالیات های سنگین در طول سال به دولت گرجستان پرداخت نموده اند بسیار زودتر از شش سال موفق به اخذ پاسپورت گرجستان شده اند.
  3.  گرجی های ایران : گرجی های ایرانی که معمولا بیشتر در منطقه فریدان ایران یا همان فریدونشهر ساکن هستند می توانند درخواست شهروندی گرجستان دهند. در این حالت در ابتدا به فرد متقاضی پاسپورت هم میهنی می دهند که در اصل پاسپورت اصلی گرجستان نیست و فرد متقاضی با پاسپورت هم میهنی فقط قادر است بدون اخذ ویزا به کشور گرجستان تردد متعدد داشته باشد، سپس پس از گذشت چند سال از پاسپورت هم میهنی و با احراز چهار شرط فوق، فرد گرجی مقیم ایران می تواند پاسپورت گرجستان را اخذ کند. نکته : در کشور گرجستان بیشتر ضابطه حکمفرماست و رابطه معنی و مفهومی در ادارات دولتی این کشور ندارد، لذا مراقب افراد سوجو باشید که با قول داشتن آشنای بلند پایه در اداره جات دولتی گرجستان، وعده گرفتن پاسپورت گرجستان را به شما می دهند و قصد اخذ مبالغ هنگفت از شما را دارند. 

در وصت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد نحوه اخذ پاسپورت گرجستان با کارشناسان و متخصصان دیسکاور در ارتباط باشید.

اخذ پاسپورت گرجستانxاقامت گرجستان از طریق ازدواجxپاسپورت گرجستانx